Pages

Saturday 21 February 2015

Persiapan bersalin.

Masa kandungan aku dah 5 bulan sebenarnya aku dah buat persiapan untuk my baby. Kebetulan masa tu dekat Mid Vally ada Maternity Expo tu yang mula beli barang sikit-sikit. Tapi sikit betul aku beli hahaha set botol susu Tommy Tippee, Pureen wet tissues (yang ni borong banyak sebab murah yang amat) dan baby blanket.

Haa kan aku cakap sikit je beli nya.

Lepastu every month, aku dan suami akan spend sikit demi sikit beli barang untuk baby. Orang cakap jangan teruja sangat nak membeli barang baby atas alasan tertentu. Wallahuallam. Kita yang merancang Dia yang menentukan.



Seingat aku ni barang-barang yang belum finalize lagi hihi. Sebab setiap bulan ada je penambahan baru kan. Tapi yang ni la aku dah siap prepare dalam bag baby. 1 bag baju dia. 1 bag barang aku masa kat hospital nanti. 

Walaupun anak pertama, of course laa kami teruja gila. Tapi dalam keterujaan tu, still lagi beringat kan. Bukan aku nak fikir buruk ke apa tapi just beringat. Ikut kan hati aku, setiap kali pergi mall tangan ni dia macam gatal laju jee nak mencapai barang baby. Lebih-lebih lagi baju baby.

Tapi tu lah. Suami aku jadi tukang reminder. Aku tahu dia pun sabar menahan di dada jugak tu hihihi. Untuk barang newborn until dalam berpantang ni alhamdulillah aku rasa dah 100% complete. Tunggu adik baby keluar nanti kita tambah barang lagi ye nak.


Ni gambar masa aku tengah tunggu nak scan kat Klinik Fauziah masa 24 weeks. Tengok la perut pun boleh sorok lagi ekeke. Aku rasa dah 7 bulan macamtu baru la orang ramai perasan aku ni mengandung. Agak nya sebelum ni nampak perut aku macam buncit je yek.

Happy la perut dah nampak. Bila keluar berjalan orang tahu aku pregnant hiks. 

Till then!

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik