Pages

Sunday 22 February 2015

majlis doa selamat 7 bulan

Memang banyak edisi throwback sangat la blog aku ni. Nak buat macamana gambar banyak tapi yang tang menulis tu bercinta sikit hihi.

Majlis doa selamat ni untuk mak buyung yang tengah mengandung 7 bulan. Tidok lah aku buat baby shower heh. Nanti anak aku keluar hari-hari jugak di shower (mandi) kan. Ada buat makan-makan sikit untuk keluarga dan orang kampung. Sebelum tu ada buat solat hajat mudah-mudahan aku dan kandungan selamat sampai waktu bersalin dan sampai bila.

Tapi sedih sikit la masa tu. Kebetulan pulak yang Kelantan di landa banjir teruk kan. Doa jugak untuk mangsa yang terlibat. Rumah family aku alhamdulillah tak ada kena apa-apa. Diorang dari Kelantan all the way naik flight sampai KL. Cuak jugak aku masa tu sebab aku dah dengar banyak cerita yang flight pun terpaksa delay due to cuaca buruk. Tapi alhamdulillah pergi dan balik diorang selamat dengan izin Nya.





Lauk pauk ni semua di masak oleh jiran mak mertua aku. Semua masakan lauk kampung. Yang paling laku masak lemak telur itik dengan asam pedas ikan apa entah dah lupa. Mak mertua aku cakap jemput tak ramai tapi aku rasa ramai hihi. Murah rezeki tetamu datang ramai dan makanan pun habis.


Kalau perasan, yang dalam bekas bulat kat hujung belah kanan tu jeruk epal asam boi. Gigih aku pagi tu dengan kakak ipar potong epal, potong asam boi buat jeruk. Laku jugak hasil nya ekeke. Siap ada yang bertambah lagi. Desert la ni bagi diorang hihi. Ada sorang pakcik tu riuh tanya ni apa ni apa, tapi dia ceduk letak dalam pinggan jugak walaupun tak ada orang nak jawab haha.


Jangan kan gambar keluarga, gambar aku dan suami pun tak ada. Ni kebetulan handphone kat tangan aku, sempat lah ambil gambar yang mana ada. Tu yang pakai songkok, suami I tengah check tetamu cukup makan ke tak.

Alhamdulillah. Majlis kecik tapi meriah, lauk habis, tetamu makan kenyan.

Till then!

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik