Pages

Thursday 21 December 2017

Clingy Baby

Hi!

Rania dah nak masuk 2 tahun 9 bulan. Tengok umur macam dah besar tapi hakikatnya Ya Rabbi dia punya clingy boleh buat urut dada lah.

Contoh perbuatan clingy dia.

1) Aku tengah mandi. Dedi dia kat depan tengah tengok tv. Boleh dia datang dari depan terjerit-jerit depan pintu bilik air semata-mata nak aku picitkan ubat gigi dia  -_-

2) Biasa aku mandikan dia (ni pun dia tak nak dedi dia mandikan), lepas dah siap lap badan bertowel tu, aku cakap suruh dedi pakai kan baju. Time tu jugak dia menjerit melalak cakap tak nak dedi. Nak bonda pakai kan  -_-

3) Aku, suami, Rania tengah tergolek-golek kat depan tv. Si kecik ni cakap nak susu. Dedi dia bangun nak bancuh kan, pun dia boleh menjerit suruh aku bangun buat kan susu dia  -_-

4) Aku baru nak bersila makan, dia dah datang terus rebahkan badan dia nak nyot nyot nyot hahahahaha berbuluuu je bulu mata aku.

5) Aku baru kemas kemas dapur, dia tengah berak. Aku baruuuu nak duduk , dia dah menjerit-jerit suruh aku cebok berat dia walaupun dedi dia dah ada kat dapur masa tu.

Dan yang sama waktu dengannya.


Comel di pandang. Once meragam heh rasa macam nak sumbat dalam perut balik.

Aku rasa aku tahu kenapa dia clingy sangat. Ikut kan pada pemerhatian aku lah. 

NO 1 - Dia sorang je yang ada kat rumah. Even nenek dia jaga pun, memang dia sorang je kat situ. Jadi tak da geng nak gaduh. Maka aku balik dia gaduh lah dengan aku. Tu kadang-kadang aku jadi rimau maybank tuh.

NO 2 - Orang cakap kena beradik baru dia akan ok. Bila aku tanya nak baby tak? Dia jawab tak nak. sebab baby berat hahahaha

Aku rasa 2 reasons kat atas tu cukup valid dah nak membuktikan clingy dia tu.

Aku bukan nok merungut ya cuma penulisan aku ni sekadar nak menzahirkan apa yang terbuku di hati giteww. 

Doa banyak-banyak lah dik. Insyallah awak berteman nanti. Tak payah dah gaduh dengan bonda hari-hari hihihi

Till then!



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik