Pages

Wednesday 1 November 2017

FISH HEAD NOODLE SOUP

Hi!


Nama bahasa melayu nya, bihun sup kepala ikan. This is my second time makan bihun ni. Ikut tekak aku sedap. Buh cili padi sikit sebab chinese food ni mana ada rasa pedas. Mana kepala ikan? Kepala sekor memang lah takdok. Kalau betul letak sekor, maunya harga berapa pulak kan.

So, kepala ikan tu dia dah potong kecik-kecik. Dalam sup ni adalah 4-5 ketul. Be careful bila makan. Tulang dia boleh buat tercekik. Kawan aku cakap , ni dia pakai kepala ikan siakap. Ada hari dapat lah merasa kepala ikan jenahak.

Aku memang tak makan kepala ikan. Seriously tak pernah makan. Dia macam, wehh dalam banyak-banyak part why kepala ikan jugak ko nak makan?. Yang ni kawan aku beria suruh aku makan bihun sup ni. Aku kan suka try makan makanan pelik (pelik ke senah setakat bihun sup je pun). Boleh tahan rasa dia.

Petang tu aku balik kerja. Daily weekend routine, balik kerja , ambil Rania dan balik rumah. Dalam kereta tu aku cerita kat dia yang aku makan bihun sup kepala ikan lunch hari ni.

Rania jawab,

"Bonda , kenapa makan kepala ikan. Tulang banyak. Nanti tercekik. Bonda jangan lah makan".

Mengekek-ngekek aku gelak. Anak aku siapa pernah jumpa, memang tahu lah mulut mak nenek dia tu bila bercakap. She's really can talk! Walaupun umur baru nak masuk 2 tahun 7 bulan.

Ikut perangai sape lah tuuuuuuu mulut mak nenek tu kannn.

Fish head noodle soup ni korang boleh makan kat mana-mana kedai chinese muslim.  Cari yang halal lah yek. 

Till then!

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik