Pages

Sunday 26 November 2017

Doa Seorang Mak.

Hi!

Aku nak cerita perkara yang baru-baru je ni berlaku kat aku. Tak silap aku bulan lepas macamtu, ada hari yang Rania tak membuang (berry). As a mom aku memang risau sebab dia ni jenis berry everydayyy. Tu susah badan nak naik tu. Makan je buang, makan je buang hehehe,

Then, dah 3 hari dia tak berry mula lah aku cuak. Dah aku pikir ni kang kalau dia berry jugak mesti dia tak selesa nanti. Makan kemain banyak, tapi satu pun tak keluar.

Hari keempat, pagi tu sebelum pergi kerja, aku check pampers dia. Kosong. Aku tanya "Rania sakit perut tak?". Dia jawab tak. Lepastu aku hantar dia pergi rumah mak mertua aku dan update la kat mak mertua aku Rania belum berry lagi ni.

Aku masuk kereta. Sepanjang jalan aku nak ke tempat kerja (which takes me 45 minutes journey) aku berdoa sungguh-sungguh kat Allah. Betul ni aku buat. Hanya semata-mata nak Rania berry dan biar dia tak rasa sakit (stool tu kan dia akan jadi keras kan).  Sampai aku doa, pindah kan rasa sakit dia kat aku macamtu.

45 minutes aku doa non stop . Radio pun aku tak on.

15 minutes lepas sampai office, mak mertua aku call cakap Rania dah selamat berry (yang very the semangat lah). Aku terus cakap dengan Rania, ada sakit tak. Dia cakap "tak de lah bonda. Tapi Rania berry semangat!".

Hahahaha.

Lepastu aku sedar. Eh macam termakbul pulak doa pagi tadi. Then I cried.

Bila jadi seorang mak, setiap kata-kata kita kat anak, Allah dengar dan makbulkan dengan cepat. Selagi kita berdoa secara ikhlas, meminta dengan bersungguh-sungguh , Insyallah dengan cepat Dia laksanakan tugas Dia!


Yang belum jadi mak pun, tetap kena cakap perkara yang baik-baik. Kata-kata adalah doa. Kata-kata yang baik adalah doa yang baik. Dan sebaliknya. Reminder untuk diri sendiri juga (yang mudah alpa ni)

Till then!

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik