Pages

Friday 24 November 2017

Daily Routine

Hi!

Dah hampir 2 tahun 8 bulan (exactly sangat) bergelar seorang mak yang berkerjaya. Kadang-kadang ada terrible life kadang-kadang ada horrible hahahaha dan mostly banyak yang part manis lah. Bila ada anak, yang pahit pun jadi manis kan.

PAGI.

Kalau awal aku masak untuk Rania. Sebab dia bawak bekal lauk pergi rumah nenek dia. Atau aku bagi bekal buah. Atau nan hado (-_-') sebab tak sempat nak prepare apa-apa. Biasa nya aku masakkan lauk, nenek dia dah siap-siap masak nasi. Budak ni pagi-pagi nak makan nasi. Atau nenek dia dah tapaukan laksam atau apa-apa breakfast untuk dia.

Nenek dia jaga dia memang aku tak risau sangat. Sebab aku tahu cara mak mertua aku jaga cucu dia. Tu belum masa arwah atuk dia ada. Lagiiiii sayang kan Rania. Tak boleh marah jentik langsung budak tu. Tapi abah dah tak ada. Al-Fatihah.

PETANG.

Aku balik kerja pukul 5 petang. Pukul 6 baru sampai rumah. Balik terus ambil Rania, dan kadang-kadang pergi kedai nak beli sayur etc. Sampai rumah terus masak. Between masak tu aku melayan mokcik kecik tu potpetpotpet.

Aku ni masak tak berapa pandai. Tapi aku suka masak. Walaupun masak simple-simple je pun kat rumah. Contoh nasi goreng ke, mee sup ke haaa benda mudah-mudah je lah. Yang penting masak untuk makan malam kena siap dalam masa 1 jam (termasuk basuh peruk kemas dapur).

MALAM.

Depends pada hari. Ada hari aku kena lipat kain, maka tercongok lah aku melipat kain baju anak beranak depan tv. Melipat kain ni seriously perkerjaan paling malas yang aku nak buat. Ke korang rajin melipat ni?.

Ada hari aku boleh duduk baring-baring rileks kan diri. Bergolek depan tv, layan AFC channel sambil main-main dengan Rania.

By the time pukul 9.30 / 10.00 malam aku dah selamat tidur dengan tuan puteri.

Begitulah setiap hari sejak ada anak dan sejak bekerja sambil jaga anak.


Besar dan anak aku. 26 November ni dah masuk 2 tahun 8 bulan. Kalau tengok dia tidur lagi rasa sayu. Dari dalam perut aku jaga sampai sekarang dah besar, doa bonda pada awak, semoga jalan hidup awak mudah, terang, bahagia dan selamat dari segala perkara.

Till then!

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik