Pages

Wednesday 25 February 2015

Knotted Baby Headband

Aku kan beria sangat nak buat projek untuk anakanda yang bakal lahir ni. Bila dah tahu gegirl lagi lah kan, perasaan nak men 'design' nak buat tu nak buat ni untuk anak. Aku setiap hari belek-belek website babies stuff. One of the benda yang paling aku suka, headband baby.

Aku boleh setiap masa stalk seller yang jual headband. Tak ada masa pun boleh usahakan ada masa ekeke.


Aku kan beli mesin jahit dari Lazada tu. Gigih aku cuti 4 hari tu menjahit headband ni. Kain tu semua aku beli seminggu yang lepas. Aku beli kain yang perca je ya. Yang agak-agak saiz dia ngam aku beli. Tak kuasa nak beli per yard as I is sedar diri bukan nya aku reti lagi menjahit. Ni lebih kepada try and error je lah.


Taraaaaa! My first baby project is baby knotted headband dah siap! Bangga yek walaupun ada cutting yang lari-lari sikit hehehe. Well what do you expected bila beginner menjahit? ekeke.

Tapi aku frust sikit. Mesin jahit tu dah tak berfungsi. Problem kat bawah asyik benang tersangkut je bila aku dah start tukar bobbin bawak huwaaaaaaaa.

Suami aku beria pujuk sebab aku dah melalak sedih gila.

Biasa lah tu beli yang murah. Kita pergi repair nanti ya.

Aku tak rasa murah sebab mesin jahit tu RM100. Plus beli kain dah RM100. Total dah RM200. Lagi aku tambah nanges sebab ada lagi yang aku dah siap gunting tapi belum di jahit. Lepastu hurmm banyak lah benda yang buat hati aku terusik sangat.

Sampai la esok nya, aku pack balik mesin jahit tu, contact Lazada if they can fix it sebab dalam tempoh warranty lagi kan. Dan diorang suruh return untuk check ada problem apa.


Model ni tak siap simpul lagi knotted tu dah cakap dah dah dah hahaha. Anak buah aku ni. Konon nak dia jadi model tapi belum rezeki lagi la nampak gaya nya dik.

Till then!

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik