Pages

Tuesday 10 March 2015

Char Kuey Tiow dan Nasi Lemak Awesome!

Buat pengetahuan yang tak tahu hiks first time aku start belajar makan char kuey tiow ni 3, 4 tahun yang lepas. Sebelum tu jangan harap laaa aku nak makan benda ni. Aku pun tak tahu kenapa bila aku makan char kuey tiow rasa macam telan cacing hahahahahaahaha.

First time aku try makan sesudu, yang char kuey tiow tapi goreng kering kat Kampung Baru lupa dah kedai mana. First time jugak aku rasa aku tak rasa macam makan cacing ekeke. Teruk betul tapi tu lah aku. Dari situ laa aku dah mula makan jenis yang berkuah pulak which is char kuey tiow!


Det Station ni suami aku yang bawak datang makan sini lepas kitorang dah selamat nikah. Dia cakap char kuey tiow kat Det tak boleh lawan kedai lain. Aku ye kan jelah sebab aku bukan nya tahu sangat beza sedap tak sedap hihi. Kalau habis tu maknanya sedap lah tu.


Suami aku kalau aku nak ambil gambar dia kemain la susah nak tengok kamera. Tapi hari tu aku godek-godek handphone dia jumpa 1 gambar ewah diaaa senyum kemain lebar lagi. Oh ya Det Station ni kedai dia dekat Ampang Avenue. Tepi jalan dah nampak dah kedai nya yang berwarna hijau pucuk pisang. 

Semua pekerja kat sini lelaki sajo. Suami aku cakap kedai dia paling awal stall biasa je lepastu ada orang busuk hati pergi bakar. Last diorang dah berpindah kat sini. That was a few years back lah kot. Dia pun cam lagi ada 2,3 orang staff dari kedai terbakar tu still lagi kerja kat sini.


Ni rupa char kuey tiow Det Station. Aku ambil gambar dari pakcik google sebab kitorang tak order pulak malam tu. Bagi aku sedap. Kuah pekat, udang kerang banyak jugak. Secukup rasa lah. Kalau suruh aku buat memang aku tak reti nye hehe. Last time aku makan harga RM4.50 dan tak pasti if sekarang dah naik. Dan tidok lah pulak aku tanya harga baru char kuey tiow malam tu.


Tadaaaaa! Mempersilakan nasi lemak ayam goreng Det Station 'clap clap clap'. Tetiba perut laki bini nak makan nasi lemak. Well bebeh, dekat Det Station ni selain char kuey tiow diaorang pun ada nasik lemak ayam goreng plus ada laa lauk lain lagi kalau tak suka ayam goringggg. Harga RM5.50 per plate. SEDAP.


Side dish pun ada kat sini. Tak nak makan nasik lemak atau char kuey tiow, ada burger as well. I is tak pernah makan burger kat sini walaupun malam tadi aku macam merenung je kat fries yang tengah di goreng tu hihi.

Mak buyung minum air suam free je.Padehal sebelum tu dah melantak chattime sejukkkkk

Overall makan kat Det Station puas hati ye dek non. Kebetulan tak ramai orang datang malam tu. Duduk kejap tak sampai 5 minit makanan dah berhidang. Even kalau pergi time ramai orang pun, makanan sangat cepat sampai. Kat sini parking a bit berterabur. Orang tak ramai senang je dapat parking. Area sini majoriti kedai mamak berlambak. Workshop pun berderet.. Tapi being a tekak melayu, cari jugak makanan melayu lah kan.

Suami aku minum air carrot susu RM4 segelas. Nak jumbo size RM7.50 pun ada.

Total makan malam yang enak dan mengeyangkan only RM15 for 2 pax.

Till then!

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik